Ultimul up-date 01:00 GMT+2  
LOGO
Abonamente Publicitate Redactia Contact

PRIMA PAGINA

NEWSLETTER

In fiecare zi primesti stirile Monitorul de Sibiu la tine in inbox. Aboneaza-te aici.

Vreau sa ma abonez

Pericole pentru cardiaci

Data publicarii: 28/09/2007

Motorina dauneaza circulatiei sanguine

Inhalarea noxelor rezultate in urma motorinei ar putea duce la perturbarea activitatii normale a vaselor de singe, spune un studiu realizat de catre Universitatea Edinburgh. Cercetatorii au descoperit ca expunerea la aceste noxe pentru o ora a scazut semnificativ abilitatea vaselor de singe de a se dilata.  Expunerea prelungita duce de asemenea si la scaderea nivelurilor unei enzime ce joaca un rol important in prevenirea formarii cheagurilor. In cazul particulelor mici de praf, legatura dintre poluarea aerului si afectiunile cardiace este foarte puternica, iar sursa predominanta pentru astfel de particule este arderea de motorina si de alti combustibili. Dar factorii responsabili de efectelor acestor particule asupra inimii si vaselor de singe au ramas necunoscuti. Cercetatorii au realizat un test intr-o camera special construita, unde barbatii au fost expusi la aer filtrat si la noxe rezultate in urma arderii de motorina in timp ce faceau exercitii pe o bicicleta, cu pauze de 15 minute. La doua si sase ore dupa expunerea la gaze, acestora li se administrau medicamente vasodilatatoare, care relaxeaza vasele de singe. Cercetatorii masurau apoi fluxul de singe din ambele brate. S-a descoperit ca fluxul de singe a scazut semnificativ la doua ore dupa expunerea la noxe, si ca efectul redus al medicamentelor administrate a persistat timp de sase ore.

Soia, periculoasa pentru cardiaci

Cercetatorii de la Universitatea Colorado au descoperit ca sanatatea unor soareci, ce fusesera modificati genetic pentru a suferi de o afectiune responsabila de infarctele bruste suferite de persoanele sub 30 de ani, s-a inrautatit considerabil cind dieta acestora a fost compusa doar din alimente pe baza de soia. Studiul a demonstrat ca soarecii masculi cu cardiomiopatie hipertrofica, sau HCM, au fost grav afectati de dieta pe baza de soia, observindu-se o marire progresiva a muschilor inimii, urmata de infarct. Cind ssoarecii au fost trecuti pe o dieta bazata pe o proteina a laptelui, simptomele afectiunii s-au imbunatatit considerabil. Spre deosebire de masculi, femelele nu au fost afectate, echipa de cercetatori emitind ipoteza ca estrogenii din alimentele pe baza de soia au declansat un lant de reactii biochimice ce a dus la moartea celulelor din inima. Echipa a speculat ca dieta bazata pe soia a afectat mai mult masculii pentru ca femelele aveau deja o cantitate mare de estrogeni in organism, cresterea proportionala a compusilor pe baza de estrogen fiind mult mai mica.

Mai bine cafea naturala

Dupa studiul care demonstreaza ca femeile consumatoare de cafea nu sint susceptibile de hipertensiune temporara sau cronica, acum cercetatorii vin cu un alt studiu, care va conduce la cresterea numarului de persoane amatoare de cafea veritabila. In fapt, un studiu recent in materie de probleme cardiace arata ca amatorii de cafea decofeinizata risca sa aiba niveluri mai ridicate ale LDL-colesterolului. Pentru ajunge la acest rezultat, cercetatorii s-au folosit de 187 de subiecti, impartiti in trei grupuri. Membrii unui grup au baut trei pina la sase cani de cafea cofeinizata pe zi, un altul a baut aceeasi cantitate de cafea decofeinizata, iar al treilea nu a baut cafea deloc. Cercetatorii au masurat nivelul cofeinei din singe, cit si nivelurile anumitor indicatori ai sanatatii inimii, inainte si dupa cele trei luni cit a durat studiul. Acestia au aratat ca grupul care consumase cafea decofeinizata inregistra niveluri crescute ale acizilor grasi, „combustibilul" care alimenteaza producerea lipoproteinei LDL. Lipoproteinele cu densitate mica (LDL) transporta colesterolul in exces, principala sursa utilizata in producerea leziunilor de ateroscleroza. Astfel, cu cit cantitatea de LDL - colesterol din singe va fi mai mare, cu atit riscul de aparitie si progresie al cardiopatiei ischemice va fi mai mare.

Adauga comentariu adauga comentariu Trimite unui prieten trimite articolul prin e-mail Versiune printabila versiune printabila


banner blogsibiuindex.blogspot.com


©2006 COMPANIA DE MEDIA. Toate drepturile rezervate site dezvoltat cu Intellisource CMS, Newspaper edition